Select Page

Waarom is het belangrijk om online autoriteit te hebben? Waarom is het belangrijk voor ondernemers om te bloggen? Ook als hún klanten niet via internet kopen…

Veel ondernemers denken bij online aan een webshop of een statische website. Zo’n veredelde online folder. Bloggen? Nee, niks voor hen. Denken ze.

Copyblogger Media Essay Contest

Een misverstand. Zeker als je het fantastische verhaal leest dat de eerste prijs won bij de Copyblogger Media Essay Contest. Deelnemers aan de schrijfwedstrijd moesten in 250 woorden uitleggen waarom het essentieel is om online autoriteit te hebben.

Copyblogger is één van mijn favoriete blogs over contentmarketing. De site is een must voor iedereen die wil leren hoe je door storytelling op een weblog wereldwijd potentiële klanten kunt bereiken en inspireren.

Leerzaam verhaal over klein winkeltje

Abbey Dieteman is copywriter. Zij won de eerste prijs bij de Copyblogger Media Essay Contest met een leerzaam verhaal over de start van een quiltwinkeltje in een klein Amerikaans dorpje. Een winkeltje dat in korte tijd de wereld veroverde dankzij een blog.

Het verhaal is interessant voor iedere ondernemer die worstelt met de vraag hoe ingespeeld kan worden op de online revolutie. Het winnende verhaal heeft de titel “Klein dorpje, groot publiek”.

Het persoonlijke verhaal van Abbey Dieteman luidt als volgt:

Klein dorpje, groot publiek

Ik zat vast. Ik wist niet hoe ik verder moest komen met niets anders dan een ingewikkeld boek vol patronen en cryptische quilting wijsheid van wijlen mijn oud-tante. Ik had minder dan twee uur voor de kraamvisite en ik leek daar met lege handen te moeten verschijnen. Ik werd gered door Jenny Doan uit Hamilton in Missouri. Een dorpje met 1,809 inwoners. Haar quilt shop is meer dan 1,200 mijl verwijderd van Upstate New York, waar ik me die dag bevond met mijn laptop en stap-voor-stap geholpen werd om mijn eerste quilt af te krijgen.

 

De Missouri Star Quilt Company

In 2008 kreeg Jenny van haar kinderen een quilting machine en leerden ze haar hoe ze kon bloggen. De Missouri Star Quilt Company was geboren.

In het begin verschilde haar winkel niet echt van de quilt shops die je in iedere kleine stad kunt vinden, inclusief het knusse kleine winkeltje vijf mijl bij mij vandaan.

Nu heeft de Missouri Star Quilt Company meer dan 120.000 abonnees op de online quilting handleidingen van Jenny. Dat is iedereen in haar stad … vermenigvuldigd met 67.

Duizenden klanten per dag

Abonnees, iedere dag duizenden, die haar bedanken door haar producten te kopen via haar online shop.

Eind goed, al goed… Toch?

Voor mij. Voor Jenny. Maar niet voor Judy.

Geen computer

Judy is eigenaresse van dat leuke winkeltje in Upstate New York.

Judy is intelligent, ze heeft een prachtige collectie, en een verbazingwekkend gevoel voor quilting. Ik vroeg haar op een dag waarom ze geen nieuwsbrief online zette. Ze antwoordde dat de meeste van haar klanten geen computer hebben.

Ze heeft waarschijnlijk gelijk.

De klanten met een computer, zoals ik, rijden op weg naar huis langs haar winkel, waar ze dezelfde producten kopen van Jenny… 1.200 mijl verderop.

Jenny nu ook succesvol op YouTube

Jenny maakt behalve haar blog ook video’s voor YouTube. De Missouri Star Quilt Company groeit als kool. Jenny heeft onlangs een nieuwe vestiging geopend.

Gerelateerd

Pin It on Pinterest

Share This